Bacchette: Un Serviziu di Tavola Speciale Inventatu da i Cinesi

Bacchettesò dui bastoncini identichi usati per manghjà. Sò stati usati per a prima volta in Cina è dopu introdutti in altre zone di u mondu. I bastoncini sò cunsiderati utilità quintessenziali in a cultura cinese è anu a reputazione di "Civilizazione Orientale".

图片4

Quì sottu sò sette cose da sapè nantu à i bacchette cinesi.

1. Quandu sò state inventate e bacchette ?

Prima di l'invenzione dibacchette, I Cinesi anu utilizatu e so mani per manghjà. I Cinesi anu cuminciatu à adupràbacchetteCirca 3.000 anni fà in a dinastia Shang (da u XVI à l'XI seculu a.C.). Sicondu i "Registri di u Grande Storicu", u rè di Zhou, l'ultimu rè di a dinastia Shang, utilizava digià bacchette d'avorio. Sicondu questu, a Cina hà almenu 3.000 anni di storia. Durante u periodu Pre-Qin (prima di u 221 a.C.), e bacchette eranu chjamate "Jia", è durante e dinastie Qin (221-206 a.C.) è Han (206 a.C.-220 d.C.) eranu chjamate "Zhu". Siccomu "Zhu" hà u listessu sonu chè "stop" in cinese, chì hè una parolla sfortunata, a ghjente hà cuminciatu à chjamallu "Kuai", chì significa "veloce" in cinese. Questa hè l'origine di u nome attuale di e bacchette cinesi.

2. Quale hà inventatubacchette?

Registri di l'usu di e bacchette sò stati truvati in parechji libri scritti, ma mancanu prove fisiche. Tuttavia, ci sò parechje storie nantu à l'invenzione di e bacchette. Una dice chì Jiang Ziya, un anticu strategu militare cinese, hà creatu e bacchette dopu esse statu inspiratu da un acellu mitulogicu. Un'altra storia dice chì Daji, a consorte preferita di u rè di Zhou, hà inventatu e bacchette per fà piacè à u rè. Ci hè un altru mitu chì Yu u Grande, un guvernante legendariu in l'antica Cina, aduprava bacchette per piglià u cibu caldu per risparmià tempu per cuntrullà l'inundazioni. Ma ùn ci hè micca una traccia storica esatta di quale l'hà inventate.bacchetteSapemu solu chì qualchì persona cinese antica è intelligente hà inventatu i chopsticks.

3. Chì sòbacchettefattu di ?

I bacchette sò fatti di parechji materiali diversi cum'è u bambù, u legnu, a plastica, a porcellana, l'argentu, u bronzu, l'avoriu, a giada, l'ossu è a petra.Bacchette di bambùsò i più aduprati in a vita quotidiana di i Cinesi.

4. Cumu adupràbacchette?

Aduprà dui bastoncini fini per piglià u cibu ùn hè micca difficiule. Pudete fà lu basta chì pigliate u tempu di praticà. Parechji stranieri in Cina anu ammaestratu l'usu di e bacchette cum'è i lucali. A chjave per aduprà e bacchette hè di mantene una bacchetta in pusizione mentre pivotate l'altra per piglià u cibu. Dopu un pocu di pratica paziente, sapete cumu manghjà cùbacchetteassai prestu.

图片5
图片6

5. Etichetta di e bacchette

Bacchettesò generalmente tenuti in a manu diritta, ma dipende da a vostra comodità s'è vo site mancinu. Ghjucà cù e bacchette hè cunsideratu cum'è una mala educazione. Hè educatu è pensatu di piglià u cibu per l'anziani è i zitelli. Quandu si manghja cù l'anziani, i Cinesi di solitu lascianu chì l'anziani piglianu e bacchette prima di qualcunu altru. Spessu, un ospite premurosu trasferisce un pezzu di cibu da u piattu di serviziu à u piattu di un visitatore. Hè scortese di batte e bacchette nantu à u bordu di a propria tazza, perchè in a Cina antica i mendicanti l'utilizavanu spessu per attirà l'attenzione.

6. A filusufia di e bacchette

U filosofu cinese Confucius (551-479 a.C.) hà cunsigliatu à a ghjente d'utilizàbacchetteinvece di cultelli, perchè i cultelli di metallu ricordanu à a ghjente l'arme fredde, chì significanu uccisione è viulenza. Hà suggeritu di pruibisce i cultelli à a tavola da pranzu è di aduprà bacchette di legnu.

图片7 拷贝

7. Quandu sò state introdutte e bacchette in altri paesi ?

Bacchettesò stati introdutti in parechji altri paesi vicini per via di a so leggerezza è cunvenzione.Bacchettesò stati introdutti in a penisula coreana da a Cina durante a dinastia Han è si sò espansi à tutta a penisula versu u 600 d.C. I bacchette sò stati purtati in Giappone da un monacu buddista chjamatu Konghai di a dinastia Tang di a Cina (618-907). Konghai hà dettu una volta durante u so travagliu missionariu "Quelli chì utilizanu i bacchette saranu salvati", è dunquebacchettesi sparse in Giappone pocu dopu. Dopu à e dinastie Ming (1368-1644) è Qing (1644-1911), i bacchette sò stati purtati gradualmente in Malesia, Singapore è altri paesi di u Sudeste Asiaticu.


Data di publicazione: 01 dicembre 2024